středa 28. prosince 2016

deník jedné maturantky (1. díl): trable se seznamem knih a přihláška

Když jsem nastoupila na gympl, do maturity mi zbývalo ještě dlouhých 8 let. Jenže ty roky teď najednou strašně rychle uběhly a já jsem studentkou maturitního ročníku. Zkouška dospělosti mě čeká už za pár měsíců a to ani nemluvím o přijímačkách na vysokou. Někdy mi tohle všechno začíná přerůstat přes hlavu, proto jsem se rozhodla vypsat se ze všeho stresu spojeného s přípravou na maturitu prostřednictvím jakéhosi deníku. Třeba to někoho bude bavit:D

S maturitou nás straší už cca od prváku, ale stále bylo na všechno dost času. Když ale letos v září naše třídní pohrozila, že chce do Vánoc téměř definitivní seznam našich maturitních knih, začalo nám všem pomalu docházet, že se to nebezpečně blíží. A tak jsem si našla stránky školy a začala poprvé sestavovat svůj seznam. Vybrala jsem si asi 30 knih, které se mi líbily, ale nějak jsem se nemohla rozhodnout, které si vzít k maturitě. Celkově mě zarážela ta "logika". Máme si sice vybírat knížky, ale půlku z nich jsme ve škole vůbec neprobírali. No co, nechám to na později, času dost.

Na seznam jsem ani nesáhla. Pak ale přišel prosinec a třídní opět připomínala termín odevzdání. Říkala jsem si, že bych možná měla začít opravdu přemýšlet nad tím mým. A tak jsem znova otevřela stránky školy a začala se probírat knihami. Něco jsem sesumírovala. Pak jsem to předělala. A pak znova. Nakonec vše dobře dopadlo a po dalších čtyřech úpravách jsem seznam hrdě vytiskla s tím, že mám hotovo. Neměla jsem. Třídní vyžadovala jistou úpravu a seřazení. Znova jsem seznam opravila. A bylo to, seznam je zdárně odevzdán. Nemůžu se dočkat, až mě třídní po Novém roce začne zkoušet z knih, které jsem ještě nečetla.

Což je další menší problém. Jaksi nestíhám. Říkala jsem si, že přes letní prázdniny budu mít spooustu času a určitě přečtu aspoň polovinu maturitních knih. No, přečetla jsem Bylo nás pět. A tak jsem při sestavování seznamu postupovala dle strategie "Hlavně co nejtenčí knížky". I tak nestíhám a už měsíc čtu Nanu. Ještě že mám dvoutýdenní svaťák a budu moct dočítat poslední resty, jinak to asi nevidím.

Dalším upozorněním na blížící se zkoušku byl zástupce ředitele, který si nakráčel do třídy s tím, že bychom se měli k té maturitě teda i přihlásit. Předal třídní lejstro s přihláškami. Třídní rozdala přihlášky. Moje chyběla. Poslala mě teda do ředitelny, ať mi ji laskavě vytisknou. Šla jsem do ředitelny a když jsem se konečně dočkala své přihlášky, třesoucí se rukou jsem zaškrtla následující políčka: čeština, angličtina, chemie, biologie. Upsala jsem se k matuře a papíry rychle předala zástupci, abych si to náhodou nerozmyslela. Už je to hold definitivní.

(Trochu to zveličuju, ale někdy mi to fakt přijde jak životní zkouška. Vím, že je to jen formalita..:D)

Co vy a maturita, jak se zatím připravujete? A jaké předměty jste si vybrali?

2. díl - stužkovací ples
3. díl - zpracovávat témata? a roztomilé lepíky k ničemu

8 komentářů:

  1. Loni jsem prošla maturitou a úspěšnými přijímačkami na vysokou školu a není to těžké, nemusíš se bát. Pokud jde o seznam knih k maturitě také jsme všechny ve škole neprobírali - musíš si je nastudovat sama. Máš dvoutýdenní svaťák? to se teda máš - to je spousta času vše určitě stihneš :)

    http://life-by-marie.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no my je právě probírat budeme, ale až po odevzdání seznamu..:D joo, prý nám to letos takhle vyšlo, z toho máš radost:) jinak se bojím spíš přijímaček než maturity:)

      Vymazat
  2. O matuře mi ani nemluv :D Povinná četba? Peklo! Taky jsem měla v plánu v létě přečíst hodně knih, no přečetla jsem dvě a momentálně jich mám přečtených 9 :D Což teda taky žádný velký číslo není. Maturitní otázku mám vypracovanou jednu asi z milionu (maturuju z češtiny, angličtiny, žurnalistiky a médií, práva, ekonomiky, marketingu, managementu, managementu a marketingový komunikace a z účetnictví mám praktickou).
    O výšce radši ani nepřemýšlím, protože jsem si na 98% jistá, že maturu nedám :D :D

    Karolína

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jsem na tom s knížkami podobně, mám přečtené ty tenké klasiky jako Malý princ a Stařec a moře..:D otázky naštěstí děláme i ve škole, tak s těmi stíhám líp. ale máš teda hromadu předmětů, držím palce!

      Vymazat
  3. Podľa mňa je maturita zbytočný výmysel chorého systému.. neurčuje ani inteligenciu, ani tvoju úspešnosť v budúcom živote, a som silne proti tomu. Ale, tento rok to čaká aj mňa, čiže nejako cez to preskáčem a so školou už NIKDY NIČ mať nechcem, pretože mi do života nedala absolútne nič. Okrem stresov z nepodstatných skúšok a podobne. Ale aspoň to čítanie kníh je na niečo dobré :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je to prostě takto nastavené no, nic moc s tím nenaděláme..:D každopádně já se těším na vysokou, obor na který chci mě zajímá a ráda se dozvím něco nového:) naopak ale chápu i lidi, kteří studovat dál nechtějí.

      Vymazat
  4. Když jsem maturovala, tak jsme nešli na řadu podle příjmení ale seznam udělali náhodně. Pár dní před svaťákem jsme se šli zeptat který den tedy maturujeme a já se modlila ať nejsme úplně poslední ze všech, protože by mě z té nejistoty asi klepla pepka. Samozřejmě jsem šla jako poslední a z kabinetu odcházela se slzama na krajíčku:D Jinak na netu je spoustu podrobných čtenářských deníků, takže když tě knížka opravdu nebaví, tak se v pohodě dá vyjít i z tohohle:)
    Přeji pevný nervy, sice je to ještě relativně daleko, ale řeči učitelů jsou někdy dost nápor na psychiku:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já teda spolíhám na to, že půjdeme podle příjmení a budu to mít rychle za sebou..:D taky nesnáším to čekání, už tak se dost načekáme na výsledky slohovek, didakťáků atd.
      díky, snad všechno dobře dopadne:))

      Vymazat

Díky za každý komentář:)